REKLAMA
 
 
 
 
 

Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

    Zapraszam do przeczytania artykułów o inicjatywie Forum Rozwoju Przemyśla dotyczącej budowy "Śródmiejskiej ścieżki pieszo-rowerowej"

    Artykuł "Ścieżki pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie".

    Zobacz, w jaki sposób można usprawnić komunikację pomiędzy dzielnicą Zasanie i Starym Miastem. Forum Rozwoju Przemyśla proponuje budowę ścieżki pieszo-rowerowej od ul. 22-stycznia do ul. Mickiewicza z mostem na Sanie. Jej realizacja i remont Dworca PKP powinny być atrakcją turystyczną miasta. Proponujemy także budowę parkingów dla rowerów i Miejskiej Komunikacji Rowerowej.

    Artykuł "Plany miasta dot. ścieżek rowerowych i inicjatywa FRP"

    Artykuł opisuje podjęte przez Forum Rozwoju Przemyśla działania w celu podjęcia decyzji o budowie „Ścieżki pieszo-rowerowej od ul. 22-stycznia do ul. Mickiewicza” oraz monitorowanych parkingów rowerowych oraz plany miasta związane z budową ścieżek w ramach programu "Błękitny San". Pisma zachęcające do promocji komunikacji rowerowej wystosowaliśmy do Prezydenta i Rady Miejskiej w Przemyślu.

    Zachęcamy do wspierania inicjatywy.

  • #2
    Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

    Nie jestem rowerzystą, po mieście poruszam się samochodem, ale najczęściej pieszo - głównie ze względu na brak miejsc parkingowych, ale również dlatego, że nawet spacerek z jednego końca miasta na drugi nie jest nie wiadomo jaką wyprawą.

    Zgadzam się, że konieczne jest poprawienie bezpieczeństwa rowerzystów, dla których pokonywanie obu mostów drogowych jest utrudnione i niebezpieczne, ale też to co niektórzy rowerzyści w naszym mieście wyprawiają na tych mostach i ciągach pieszych to należałby się czasem ostrzegawczy strzał w tył głowy... Ale bez względu na to czy jest się pieszym rowerzystą czy zmotoryzowanym użytkownikiem naszych dróg, ulic i chodników powinniśmy wspierać każde mądre rozwiązanie dotyczące usprawnienia komunikacji w mieście. Z opisu tego projektu wynika, że propozycja budowy kładki jest uzasadniona choćby poprzez zapis w MPZP. Nie widzę natomiast możliwości dogadania się z PKP, ktokolwiek miał do czynienia z tą instytucją tego rozpacz czarna ogarniała, a zupełnie już niemożliwością połapać się w setkach spółek tworzących ten moloch - co do kogo należy, co komu podlega, itp.
    Ostatnio edytowany przez Przemas; [ARG:4 UNDEFINED].

    Komentarz


    • #3
      Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

      Czy to oznacza, że nie należy z nimi próbować rozmawiać?
      Czy nadal będzie leżało odłogiem mnóstwo terenów w centrach miast, bo PKP nic się nie chce?

      Jeżeli się ich nie przekona do realizacji wspólnych interesów, to nadal będziemy mieli tylko ładny, wyremontowany dworzec PKP, a wokół niego nadal będzie wstrętnie.
      Bocznica kolejowa przy ulicy Mickiewicza też jest tego przykładem.

      Komentarz


      • #4
        Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

        Oczywiście, że trzeba próbować - może niezbyt trafnie napisałem, że nie widzę możliwości dogadania się z PKP - w każdym razie będzie to trudne, ale nie nie możliwe. Słusznie napisałeś o "przekonaniu PKP do realizacji wspólnych interesów" - zresztą projekt FRP podpowiada nawet jak skusić PKP do współudziału w tym przedsięwzięciu w związku z planowanym i klepniętym remontem Dworca i udostępnieniu powierzchni użytkowej Dworca dla prywatnych najemców.

        Teraz kwestia lobbowania pomysłu: jest projekt FRP, są zapisy w MPZP, są ludzie i stowarzyszenia związani z cyklistami, jak choćby PTC, TUM też działał coś w sprawie ścieżek - czyli pozostałoby stworzyć wspólny front?
        Ostatnio edytowany przez Przemas; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • #5
          Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

          Jestem jak najbardzie ZA!!!

          Komentarz


          • #6
            Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

            Ja również jestem za, ale to pewnie nikogo nie zdziwi. Najważniejszym jest to, aby działać ponad podziałami i uważać nasze miasto za najważniejsze dobro! Jestem inżynierem i nie potrafię pisać wzniosłych tekstów, ale dla mnie moje miasto jest na pierwszym miejscu i za żadne skarby tego nie zmienię!

            Komentarz


            • #7
              Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

              Jeśli ktoś jest za pozytywnymi zmianami w naszym mieście - a nie wątpię, że takich osób jest dużo - to zachęcam do wsparcia inicjatywy FRP dotyczącej budowy proponowanej ścieżki. Szczegóły dotyczące jej przebiegu, cele jakie temu przyświecają możecie przeczytać w artykułach o których piszę w pierwszym poście tego wątku. Przedstawiamy w nich także dotychczasowe działania podjęte przez FRP, czyli pismo skierowane do Prezydenta, jego odpowiedź i kolejne pismo wysłane tym razem do Rady Miejskiej.

              W artykule piszemy także o niewątpliwym problemie jakim jest połączenie ulicy Mniszej z Placem Legionów. Piszemy o możliwych sposobach poprowadzenie ścieżki w tym rejonie z wykorzystaniem terenów PKP lub ogrodu Zakonu OO. Reformatów. W artykule padają także argumenty dlaczego warto złożyć propozycję PKP zmierzająca do wykorzystania jego terenów - cyt.
              Zdajemy sobie sprawę, że część terenów przeznaczonych pod budowę ścieżki - także w ramach pierwszego etapu - biegnie przez tereny, które nie są własnością miasta. Problemem jest połączenie ul. Mniszej z Placem Legionów. Wiemy, że miasto próbowało w latach wcześniejszych wykupić pas ziemi wzdłuż muru z terenu ogrodu należącego do Zakonu OO. Reformatów. Dlatego też proponujemy podjęcie współpracy z PKP, co do możliwości udostępnienia terenów za murem wzdłuż torów PKP. W niniejszym piśmie przedstawiamy argument w postaci poprawienia komunikacji pieszej oraz estetyki miasta w rejonie dworca. Gdyby doszło do realizacji tej ścieżki, to powinna ona zwiększyć atrakcyjność powierzchni handlowych, które będą do wynajęcia na terenie dworca poprzez lepszą jego dostępność, czym powinni być zainteresowani jego zarządcy. Gdyby jednak nie było woli współpracy ze strony PKP lub ze względu na inne ograniczenia (np. dotyczące bezpieczeństwa) zasadnym jest powrócenie do tematu pozyskania terenów od Zakonu OO. Reformatów. Obie możliwości wymagają nie wątpliwie podjęcia trudnych rozmów i wymagają czasu.

              Dlatego też proponujemy w pierwszej kolejności budowę kładki na Sanie. Inwestycja ta byłaby sama w sobie dużym udogodnieniem dla rowerzystów i pieszych. W związku z planami budowy kolejnych ścieżek wzdłuż Sanu i przedłużeniem obecnej po stronie zasańskiej miasta niezbędnym jest ich połączenie wnioskowaną kładką. Piesi zmierzający, np. na zakupy w kierunku ulicy Sportowej także powinni być zadowoleni. Z całą pewnością byłaby to także atrakcja turystyczna.
              Budowa całej ścieżki wg propozycji to prawdopodobnie sprawa kliku lat w związku z problemem połączenia ul. Mniszej z Placem Legionów. Na pewno było szybciej, gdyby udało się porozumieć z PKP - miasto powinno złożyć taką propozycję (pomimo kłopotliwych rozmów z PKP). Gdyby udało się nawiązać współpracę, to może i wykorzystanie terenów bocznicy kolejowej przy ul. Mickiewicza byłoby bardziej realne. Gdyby powstał pierwszy odcinek ścieżki od ul. Sportowej do Placu Legionów potencjalnie łatwiej byłoby np.znaleźć inwestora na tą bocznicę.

              Dlatego powinniśmy wspólnie zachęcać władze miasta do podjęcia decyzji o zmierzających do wybudowania tej ścieżki, a w pierwszej kolejności kładki na Sanie i monitorowanych parkingów rowerowych.
              Cytat z artykułu:
              W związku z tym wnosimy o podjęcie działań zmierzających do opracowania dokumentacji, uzyskania stosownych zezwoleń i budowy kładki. Mamy nadzieję, że byłoby możliwe przeznaczenie kilkudziesięciu tysięcy złotych na opracowanie dokumentacji w 2010 roku. Sama kładka budowana byłaby na terenach miasta - być może z tego tytułu opracowanie dokumentacji i pozyskanie stosownych zezwoleń nie powinno być problemowe. Po uzyskaniu zezwolenia na budowę prosimy o niezwłoczne rozpoczęcie budowy kładki. Dlatego też prosimy o ujęcie tego zadania w Wieloletnich Planach Inwestycyjnych z priorytetowym jego potraktowaniem.
              Prawdopodobnie w przyszłym roku zaczną budować ścieżki wg programu "Błękitny San". Niestety nie będzie nadal dogodnego połączenia ścieżek leżących po obu stronach Sanu. Proponowana kładka jest niezbędna.
              Jeżeli nie będziemy lobbować za niezwłocznym przeznaczenie środków na dokumentację to kładka może dopiero powstać w kolejnych latach.
              Jestem zdania, że powinna powstać jak najwcześniej.

              Czy wymagamy tak dużo? Czy koszt dokumentacji, budowy mostu i monitorowanych parkingów dla rowerów przekracza możliwości miasta?

              W tym roku pojawiły się dodatkowe środki w budżecie miasta:
              Budżet miasta pozyskał dodatkowe 11 mln złotych ze środków rezerwy subwencji ogólnej przeznaczone na budowę obwodnicy, a tym samym została zwolniona identyczna kwota z budżetu miasta i będzie ona przeznaczona na dodatkowe inwestycje nie objęte w budżecie na ten rok. Prosimy, więc o przeznaczenie części tych środków finansowych na opracowanie dokumentacji dotyczącej proponowanej kładki i budowę kilku parkingów jeszcze w tym roku. W roku 2011 powinna powstać sieć parkingów monitorowanych także w innych rejonach miasta.
              Radni powinni przeznaczyć kilkadziesiąt tysięcy złotych na dokumentację i dorzucić jeszcze trochę na parkingi, cyt.
              Dodatkowo prosimy o rozpoczęcie prac zmierzających do uruchomienia monitorowanych parkingów rowerowych. Są one niezbędną częścią infrastruktury sprzyjającej korzystaniu z komunikacji rowerowej. Póki co, budowa i wydzielenie ścieżek rowerowych w rejonie starego miasta i śródmieścia jest kłopotliwa i kosztowna. Jednak budowa samych parkingów to nie są ogromne koszty. Istnieją już rejony miasta objęte monitoringiem, być może wystarczy w ich obrębie ustawić tylko same stojaki na rowery. Tym sposobem część mieszkańców powinna chętniej korzystać z rowerów, jeżeli będzie chciała udać się do urzędów, banków lub na zakupy w rejony miasta, gdzie znajdują się monitorowane parkingi rowerowe. Klika takich parkingów powinno powstać jeszcze w tym roku.
              Zwołane jest nadzwyczajne posiedzenie rady miejskiej na której ma być głosowanie nad uchwałą, która ma przeznaczyć dodatkowe 3 mln zł (z tych ekstra 11 mln) dla MZK na poczet zakupu nowych autobusów - szczegóły w poście na stronie FRP dotyczącym projektu uchwały nr 79/2010.

              Czy w kontekście tej uchwały nie jest możliwe przekazanie jeszcze w tym roku środków finansowych na dokumentację dla kładki i budowę kilku parkingów?

              Mimo tego, że inicjatywa wyszła od FRP zachęcam do poparcia tej akcji i lobbowania u władz miasta. Inicjatywa nie jest tworzona po to, żeby rozreklamować FRP - moglibyśmy przecież umieszczać jakieś kontrowersyjne artykuły, które mogłyby wywołać burzę. Nie w tym rzecz. Z racji tego, że czas nagli postanowiliśmy jednak szybko działać i stąd kolejne pismo tym razem do rady. Wynika to z powodu obawy przez szybkim rozparcelowaniem tych dodatkowych 11 mln zł. Jak będzie za późno, to władze miasta mogą nas zbyć, mówiąc, że nie ma już środków finansowych nawet na dokumentację.

              W między czasie, mam nadzieję, że zdopingujemy rowerzystów i nie tylko do wsparcia inicjatywy. Możliwą formą lobbowania naszej propozycji jest udział w posiedzeniu rady miejskiej i przedstawienie radnym naszych argumentów. Liczę na to, że znajdą się chętni nie tylko do wsparcia akcji na łamach forum, ale i do przekazania naszej prośby władzom miasta.

              Ze swojej strony proponuję spotkanie osób zainteresowanych. Mogłoby się ono odbyć np. w ramach debaty młodzieżowej, którą zaproponował Przemas.

              Czekam na opinie i propozycje.
              Ostatnio edytowany przez piast; [ARG:4 UNDEFINED].

              Komentarz


              • #8
                Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

                Lobbujemy za realizacją „Śródmiejskiej ścieżki pieszo-rowerowej”

                Czynimy starania, aby została utworzona ścieżka pieszo-rowerowa wg koncepcji FRP. Przeczytaj do jakich instytucji Stowarzyszenie Forum Rozwoju Przemyśla wystosowało pisma.

                Informacje dostępne w artykule Lobbujemy za realizacją „Śródmiejskiej ścieżki pieszo-rowerowej”

                Komentarz


                • #9
                  Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie


                  Nie ustępujemy w staraniach zmierzających do budowy śródmiejskiej ścieżki. W dziale "Nasze inicjatywy” na stronie www.frp.com.pl możecie Państwo zapoznać się dotychczasowymi działaniami podjętymi w ramach inicjatywy „Śródmiejska ścieżka pieszo-rowerowa”. Przedstawiliśmy naszą propozycję Prezydentowi i Radzie Miejskiej. Następnie zostało wysłane pismo do Pana Jakcka Prześlugi Członka Zarządu PKP S.A., a jednocześnie Dyrektora ds. Rewitalizacji Dworców Kolejowych. Koncepcja ścieżki oraz korzyści z jej powstania także dla PKP zostały omówione w rozmowie telefonicznej z Panem Prześlugą. Wyraził zainteresowanie i dalsze prace nad naszą propozycją zlecił dyrektorowi Oddziału Gospodarowania Nieruchomościami PKP w Krakowie - Pani Halinie Kurtyce.

                  Stowarzyszenie FRP umówiło, więc spotkanie Pani Kurtki z Prezydentem Przemyśla oraz konserwatorem miejskim zabytków - Panią Beatą Kot. W spotkaniu uczestniczył oczywiście przedstawiciel stowarzyszenia.

                  O jego rezultatach przeczytaj w artykule "PKP zainteresowane ścieżką pieszo-rowerową oraz wspólpracą z Urzędem Miasta"

                  Komentarz


                  • #10
                    Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

                    Z tym że zdjęcie powyżej przedstawia projekt kładki pieszo-rowerowej w Krakowie
                    Cogito Ergo Scio.

                    Komentarz


                    • #11
                      Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

                      Zamieszczone przez Adi Zobacz posta
                      Z tym że zdjęcie powyżej przedstawia projekt kładki pieszo-rowerowej w Krakowie
                      Trudno żebyśmy mieli opracowany projekt. Spieszyłem się i zapomniałem dopisać tekst który opisuje te samo zdjęcie w artykule na naszej stronie jako "Przykładowy projekt kładki w Krakowie na Wiśle" Wybaczcie.

                      Zdjęcie jednak wklejone świadomie, aby pokazać jak mogłaby wyglądać ciekawa architektonicznie konstrukcja przeprawy. Inny widok tego samego projektu.



                      Zdaję sobie jednak sprawę, że mogłaby to być droga kładka, więc wystarczyłaby prostsza przeprawa mostowa, np:


                      Warto jednak może zainwestować więcej w konstrukcję, która może przy okazji być atrakcją miasta.

                      I jeszcze jeden ciekawy projekt.
                      Gateshead Millennium Bridge, Wielka Brytania - wyjątkowy most pieszo-rowerowy
                      Angielski Gateshead Millennium Bridge łączy Newcastle z Gateshead i jest przykładem mostu przechyłowego. Dzięki pompom pneumatycznym można go podnieść przez przechylenie i tym samym umożliwić przepłynięcie statkom. Most służy pieszym i rowerzystom od 2001 roku. Wizerunek Millenium Bridge znajduje się na monecie o nominale jednego funta.


                      Więcej projektów na www.frp.com.pl.

                      Komentarz


                      • #12
                        Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

                        Moja wypowiedz miała na celu sprostowanie tudzież ukazanie braku wiedzy tigerki
                        Cogito Ergo Scio.

                        Komentarz


                        • #13
                          Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

                          Na antenie Radia Rzeszów dzisiaj, pomiędzy godz. 15 a 18 wywiad z członkami stowarzyszenia w sprawie ścieżki i kładki na Sanie.

                          Komentarz


                          • #14
                            Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

                            Natomiast dzisiaj w nowinach ukazał się artykuł dotyczący ścieżki pieszo-rowerowej, przybliżający najważniejsze założenia projektu.
                            http://www.nowiny24.pl/apps/pbcs.dll...MYSL/946239270

                            Komentarz


                            • #15
                              Odp: Ścieżka pieszo-rowerowa z Zasania na Stare Miasto z kładką na Sanie

                              Pomysł z kładką jest świetny i bardzo potrzebna jest realizacja tego pomyslu. Sam w okresie sprzyjającej pogody często poruszam się rowerem po mieście. Kierowcy często spychają rowerzystów na krawężniki, bo przecież dla wielu rowerzysta to intruz i gdyby nie kara więzienia to by go rozjechali i już.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X