REKLAMA
 
 
 
 
 

Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

    Witam!!! Jestem dość gorącym miłośnikiem kolei. Zaciekawiła mnie "nasza" linia kolejowa (zamknięta od 1994r.) z Przemyśla do Malhowic. Wyczytałem na niektórych stronach, że ta trasa ma być rozebrana. Jakby ją zmodernizowali napewno znalazły się osoby, które by jeździły tą linią, a nawet mieszkańcy pod przemyskich wsi. I tutaj pytanie do użytkowników Forum, Czy jesteście za?

    P.S.: Jeśli ktoś ma/zna informacje o tej lini, proszę bardzo je zamieścić na tym wątku z góry dziękuję!

  • #2
    Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

    Zamieszczone przez Razio1 Zobacz posta
    Witam!!! Jestem dość gorącym miłośnikiem kolei. Zaciekawiła mnie "nasza" linia kolejowa (zamknięta od 1994r.) z Przemyśla do Malhowic. Wyczytałem na niektórych stronach, że ta trasa ma być rozebrana. Jakby ją zmodernizowali napewno znalazły się osoby, które by jeździły tą linią, a nawet mieszkańcy pod przemyskich wsi. I tutaj pytanie do użytkowników Forum, Czy jesteście za?

    P.S.: Jeśli ktoś ma/zna informacje o tej lini, proszę bardzo je zamieścić na tym wątku z góry dziękuję!
    Po pierwsze, "nasza linia kolejowa" wiodła do Zagórza (a jeszcze dawniej do Budapesztu) przez wieś Malhowice, która obecnie znajduje sie niestety przy granicy.
    Po drugie, nie wiem jakie strony czytasz, ale idiotyzmem byłaby rozbiórka linii, która ma strategiczne znaczenie dla Przemyśla i okolic, a także ma przedłużenie po Ukraińskiej stronie w postaci rozstawu europejskiego.
    Po trzecie, modernizacji wymaga szczególnie polska strona linii Przemyśl - Zagórz, ponieważ jej stan jest dużo gorszy od tego jaki jest po stronie ukraińskiej. Pomimo fatalnego stanu są firmy zainteresowane wykorzystaniem tej linii dla eksportu swoim produktów na wschód, jak firma PCC Rokita lub Logistyka, jeszcze nie wiadomo, która z nich bo Kowalski (wójt gminy wiejskiej Przemyśl) nie poinformował mieszkańców, która z nich zainwestuje w Malhowicach.
    Po czwarte, jest jeszcze inny czynnik, który hamuje reaktywacje linii Warszawa-Przemyśl-Zagórz, to przepisy Układu z Schengen, ale o tym więcej przeczytasz w odpowiedzi podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury, na pytanie Kuchcińskiego w sprawie reaktywacji linii.
    Po piąte, jestem jak najbardziej ZA wznowieniem kursów na trasie Przemyśl-Zagórz.

    ------------------
    Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury - z upoważnienia ministra -

    na zapytanie nr 562

    w sprawie przywrócenia kursu pociągu na trasie Przemyśl-Zagórz


    Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na zapytanie nr SPS-024-562/08 z dnia 14 lutego 2008 r. posła pana Marka Kuchcińskiego w sprawie przywrócenia kursowania pociągu na trasie Przemyśl-Zagórz przedkładam poniższą informację.

    Rozważając możliwość przywrócenia kursowania pociągu Przemyśl-Zagórz przez terytorium Ukrainy, należy wziąć pod uwagę szereg aspektów, takich jak: uwarunkowania prawne funkcjonowania transportu kolejowego w Polsce, prognozy w odniesieniu do ruchu pasażerskiego w przedmiotowej relacji, stan techniczny linii kolejowych na trasie kursowania pociągu, efektywność ekonomiczna ewentualnego przedsięwzięcia, wola partnerów zagranicznych.

    Dodatkowe komplikacje rodzi fakt, że Ukraina jest państwem trzecim w stosunku do państw Unii Europejskiej i granica pomiędzy Polską a Ukrainą jest granicą zewnętrzną obszaru UE, a od 21 grudnia 2007 r. stała się granicą obszaru Schengen. Można przewidywać, że ewentualny przejazd pociągu przez terytorium Ukrainy musiałby odbywać się na zasadzie tranzytu uprzywilejowanego bez możliwości wsiadania i wysiadania pasażerów na terytorium naszego sąsiada, przy czym wszelkie kwestie związane z bezpieczeństwem przejazdu, tj. np. nadzorowanie przejazdu pociągu, musiałyby zostać szczegółowo określone przez służby graniczne.

    Kolejną bardzo ważną kwestią jest efektywność ekonomiczna ewentualnego połączenia kolejowego. Biorąc pod uwagę fakt, że ustawa o transporcie kolejowym z dnia 23 marca 2003 r. przewiduje możliwość dofinansowania międzynarodowych przewozów pasażerskich tylko na odcinku biegnącym przez obszar Polski, pełny koszt przejazdu pociągu przez terytorium Ukrainy ponosiłby polski przewoźnik bez możliwości ubiegania się o rekompensatę w ramach wykonywania usług publicznych. Przy równoczesnym braku prognoz przewidujących znaczący, wieloletni wzrost potoku pasażerów w rozpatrywanej relacji brak jest przesłanek do zbilansowania w przyszłości kosztów przedsięwzięcia wpływami za przejazdy od pasażerów.

    Przy rozpatrywaniu przedmiotowej kwestii należy również wziąć pod uwagę niezbędne nakłady inwestycyjne w infrastrukturę kolejową oraz w infrastrukturę potrzebną do sprawnego wykonywania kontroli organów państwowych na granicy zewnętrznej UE. Sam koszt rewitalizacji linii kolejowych dla potrzeb przywrócenia kursowania pociągu na trasie Przemyśl-Zagórz przez terytorium Ukrainy, bez inwestycji w przejściu granicznym, szacowany jest na kwotę około 105 mln zł. Wygospodarowanie takich środków przez PKP PLK SA może być problematyczne, gdyż w pierwszej kolejności środki finansowe kierowane są na priorytetowe projekty inwestycyjne ujęte w Programie Operacyjnym ˝Infrastruktura i środowisko˝ na lata 2007-2013.

    Należy sobie zdawać sprawę, że w przyszłości, podobnie jak obecnie, kolejowe przejście graniczne Krościenko-Chyrów będzie miało znaczenie przede wszystkim dla obsługi ruchu przygranicznego w regionie Podkarpacia. Kluczową rolę w obsłudze międzynarodowych połączeń dalekobieżnych Polski ze Słowacją i Ukrainą odgrywają kolejowe przejścia graniczne w Medyce i Muszynie.

    Przejście graniczne w Krościenku niewątpliwie poprawiłoby dostępność komunikacyjną rejonu Podkarpacia, ale otwartym pytaniem pozostaje kwestia możliwości dofinansowania przewozów przez zamawiającego przewozy, którym w rozpatrywanym przypadku byłby samorząd terytorialny.

    Wychodząc jednak naprzeciw potrzebom regionu i dostrzegając jego potencjał, przewoźnicy wykonujący przewozy pasażerskie opracowali nową ofertę przewozową na rozkład jazdy 2007/2008 poprawiającą połączenia południowo-wschodniej Polski z resztą kraju.

    Do Przemyśla, tak jak obecnie, kursują codziennie dwa pociągi ekspresowe: ˝Małopolska˝ z Gdyni przez Warszawę i Kraków oraz ˝Pieniny˝ z Warszawy przez Kraków. Nowością jest pociąg Tanich Linii Kolejowych ˝Wielkopolanin˝ kursujący codziennie w relacji Poznań-Przemyśl. Połączenie to zapewnia dogodną komunikację z Wielkopolską, Dolnym Śląskiem, Opolszczyzną i Górnym Śląskiem.

    Obsługa wspomnianego regionu została wzmocniona także od strony linii Tarnów-Nowy Sącz-Muszyna. W ruchu lokalnym udostępnione zostały podróżnym pociągi PKP EuroCity ˝Józef Bem˝ oraz grupa wagonów z pociągu ekspresowego ˝Pieniny˝, a w weekendy także ekspres ˝Ernest Malinowski˝, zapewniające dogodne połączenie z Krakowem i Warszawą.

    Jestem przekonany, ze ścisła współpraca spółek PKP Intercity i PKP Przewozy Regionalne będzie owocowała dalszą poprawą obsługi transportowej mieszkańców analizowanego obszaru.

    Proszę o przyjęcie powyższej informacji.

    Podsekretarz stanu

    Juliusz Engelhardt

    Warszawa, dnia 14 marca 2008 r.


    --------------------------------------------------------------------

    ZDJĘCIA (własne). Stan techniczny torów.









    -----

    pozdrawiam
    FORUM ROZWOJU PRZEMYŚLA
    Wszystkie inwestycje w jednym miejscu
    Z A P R A S Z A M Y

    Komentarz


    • #3
      Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

      Dwa lata temu dowiedziałem się od kolejarzy, że istnieje duża szansa aby reaktywować tą linie do Niżankowic. Jednak do dnia dzisiejszego kompletnie nic się z tym nie zrobiło i jeżeli słychać pogłoski że chcą tą linie rozebrać to miejmy nadzieję że do tego nie dojdzie! Osobiście chciałbym żeby uruchomić pociąg sezonowy do samego Zagórza! I tu zaczynają się schody gdyż nie uzyskałem informacji o stanie infrastruktury linii po stronie ukraińskiej. Tory z Bakończyc do granicy są w miare dobrym stanie (120 km/h raczej nie pojedzie)ale i tak wydaje mi się że nie potrzeba dużo kasy aby przywrócić tam ruch pociągów.

      Komentarz


      • #4
        Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

        Zamieszczone przez Kostek Zobacz posta
        Po drugie, nie wiem jakie strony czytasz, ale idiotyzmem byłaby rozbiórka linii, która ma strategiczne znaczenie dla Przemyśla i okolic, a także ma przedłużenie po Ukraińskiej stronie w postaci rozstawu europejskiego.
        na stronie PKL i jakieś gazetki Bieszczadzkiej dawno temu, Ogłoszono już jakiś przetarg?

        Komentarz


        • #5
          Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

          ja jestem przeciw bo wtedy pociag przejezdzalby obok mojego przyszlego domu

          Komentarz


          • #6
            Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

            Zamieszczone przez Razio1 Zobacz posta
            na stronie PKL i jakieś gazetki Bieszczadzkiej dawno temu, Ogłoszono już jakiś przetarg?
            Przetarg na co, na rozbiorke, o ktorej pisales czy na modernizacje ?

            Podaj jakies linki do przeczytania nt. tej ewentualnej rozbiorki.

            Zamieszczone przez n0rek Zobacz posta
            ja jestem przeciw bo wtedy pociag przejezdzalby obok mojego przyszlego domu
            Norek, zauwazylem, ze Ty zawsze jestes przeciwny wszystkiemu co ma znaczacy wplyw na rozwoj Przemysla.
            FORUM ROZWOJU PRZEMYŚLA
            Wszystkie inwestycje w jednym miejscu
            Z A P R A S Z A M Y

            Komentarz


            • #7
              Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

              ja z takiego powodu też bym była przeciwna. Przedkładałabym spokojny sen moich dzieci nad rozwój Przemyśla, z którym nijak.. łańcuchem związana nie jestem

              Komentarz


              • #8
                Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

                Zamieszczone przez madziuu Zobacz posta
                ja z takiego powodu też bym była przeciwna. Przedkładałabym spokojny sen moich dzieci nad rozwój Przemyśla, z którym nijak.. łańcuchem związana nie jestem

                Zamieszczone przez n0rek
                ja jestem przeciw bo wtedy pociag przejezdzalby obok mojego przyszlego domu
                Nie rozumiem was. W czym wam będzie przeszkadzać jeden pociąg na dobę?

                A co do kostka:
                -modernizacja

                Komentarz


                • #9
                  Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

                  A ja to pół życia mieszkałem przy E 30 (linia dwutorowa, zelektryfikowana) i nigdy nie narzekałem!

                  Komentarz


                  • #10
                    Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

                    Pamiętam jak jeździło się tędy w Bieszczady. Przejazd przez granicę to była przygoda, zwłaszcza jak mogło się narozrabiać (np. wyrzucić coś przez okno). Rosyjscy żołnierze przekazywali nas wtedy polskim pogranicznikom w Krościenku.

                    Komentarz


                    • #11
                      Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

                      ok, ale w temacie PRZYWRÓCENIE!

                      Komentarz


                      • #12
                        Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

                        @Kostek jak dla mnie to mozesz sobie zamieszkac przy autostradzie ktora maja wybudowac, ja nie zamierzam a co dobrego Przemysl by zyskal dzieki tej "rozbudowie" jakos trudno mi zauwazyc. Lepiej by sie zajeli zagospodarowaniem pustej przestrzeni w miescie, wiecej kosciolow nam juz nie trzeba.

                        @PatricBateman kazdy ma jakies zboczenia, jedni lubia cisze i spokoj inni tiry obok domu

                        Komentarz


                        • #13
                          Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

                          2 lata temu czytałem coś o przywróceniu pociągów na tej lini - były zapewnienia z obu stron (Sanok i Przemyśl chyba) i nic się nie stało.

                          Dla mnie byloby to ok, ale nie widzę tego kompletnie - skoro nic się tam nadal nie dzieje...

                          Dziwny jest ten Przemyśl...

                          PS: Dzisiaj oglądałem Kapitalny Biznes na TVN - jak zwykle innowacją zainteresowany jest Rzeszów w kwestii innowacji komunikacji miejskiej - a nie Przemyśl (to tylko tak na uboczu tematu)
                          ....::::::::....

                          Komentarz


                          • #14
                            Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

                            Zamieszczone przez n0rek Zobacz posta
                            @Kostek jak dla mnie to mozesz sobie zamieszkac przy autostradzie ktora maja wybudowac, ja nie zamierzam a co dobrego Przemysl by zyskal dzieki tej "rozbudowie" jakos trudno mi zauwazyc. Lepiej by sie zajeli zagospodarowaniem pustej przestrzeni w miescie, wiecej kosciolow nam juz nie trzeba.
                            Wiesz co Norku, akurat perspektywa sąsiedztwa z autostradą byłaby dla mnie bardzo korzystna, bo jak wiesz, działki, które znajdują się w pobliżu autostrad są bardzo drogie, więc pewnie bym ją "opchnął" za krocie jakiejś firmie i przeniósłbym się w zupełnie inne miejsce.
                            O rozbudowie 'naczelny moderatorze' nikt nie wspominał, dyskusja toczy się na temat ewentualnej modernizacji linii Przemyśl - Malhowice i dalej przez Ukrainę w kierunku Ustrzyk dolnych.
                            Kolejna sprawa, gdyby doszło do reaktywacji tej linii, to nasze miasto otworzyłoby się na południe województwa, a poza tym linia korzystnie wpłynęłaby na rozwój turystyki, a także zainteresowanie inwestycyjne Przemyślem.
                            Na koniec, nikt w tym wątku nie postuluje żeby budować kościoły, to już leży w gestii księży oraz parafian, a miasto może jedynie zezwolić na budowę, bez finansowania tej, powiedzmy sobie, inwestycji.
                            Puste przestrzenie w mieście raczej są objęte Planem Zagospodarowania Przestrzennego, a jeżeli nie, to na pewno trwają prace nad tworzeniem dla danego miejsca na postawie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Na stronie miejskiej są dostępne plany, więc zamiast siać zamęt spójrz proszę tam i poczytaj.

                            Zamieszczone przez n0rek Zobacz posta
                            @PatricBateman kazdy ma jakies zboczenia, jedni lubia cisze i spokoj inni tiry obok domu
                            Ja mieszkam podobnie jak PatricBateman 60 m od dwutorowej, zelektryfikowanej E30 i jakoś mi to nie przeszkadza.

                            Zamieszczone przez FrancisBegbie Zobacz posta
                            2 lata temu czytałem coś o przywróceniu pociągów na tej lini - były zapewnienia z obu stron (Sanok i Przemyśl chyba) i nic się nie stało.

                            Dla mnie byloby to ok, ale nie widzę tego kompletnie - skoro nic się tam nadal nie dzieje...

                            Dziwny jest ten Przemyśl...

                            PS: Dzisiaj oglądałem Kapitalny Biznes na TVN - jak zwykle innowacją zainteresowany jest Rzeszów w kwestii innowacji komunikacji miejskiej - a nie Przemyśl (to tylko tak na uboczu tematu)
                            Francis, dwa lata temu burmistrz Ustrzyk Dolnych wspólnie z prezydentem Przemyśla wystosowali apel w sprawie rewitalizacji linii, lecz niestety ich głos nie spotkał się z odzewem, tutaj wiele zależy od Ukraińców, bo przecież to przez ich terytorium przechodzi część linii. Może umowa o małym ruchu granicznym między Polską a Ukrainą, zniesie niektóre prawne bariery "schengenowskie". A później liczymy na współpracę samorządów po obu stronach granicy oraz przychylność rządów w sprawie reaktywacji linii.
                            FORUM ROZWOJU PRZEMYŚLA
                            Wszystkie inwestycje w jednym miejscu
                            Z A P R A S Z A M Y

                            Komentarz


                            • #15
                              Odp: Przywrócenie pociągów na trasie P-śl Gł. - Malhowice.

                              O popatrz, czyli jakos nie bardzo pasowaloby Ci mieszkanie obok ruchliwej drogi.
                              Jezeli mowimy o modernizacji to rowniez i o przywroceniu co nadal nie nie satysfakcjonuje. Nie mam ochoty trzymac szklanek bo pociag przejezdza:>

                              Co do budowy kosciolow to wszyscy dobrze wiedza jak to jest w Przemyslu i czarna wladza, na rekonstrukcje pieniedzy nie ma a na spotkanie mlodziezy ktorej wypiora mozg jest. Dziwna sprawa, ciekawe czy pisma ktore sa kierowane do UM maja przekierowanie na Katedre.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X