REKLAMA
 
 
 
 
 

Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Autostrada rowerowa

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Autostrada rowerowa

    Ciekawy pomysł, tylko co z tego wyjdzie i czy skończą jeszcze w tym stuleciu?
    Ale skoro unia sponsoruje to aż szkoda by było nie budować.
    Ciekawe czy jest już jakiś zarys jak by miała biec przez nasze rejony i czy władze podjęły temat.

    http://gdzienarower.pl/wiesci-rowero...-w-polsce.html


  • #2
    Odp: Autostrada rowerowa

    Pamiętam swego czasu był już projekt trasy rowerowej przebiegającej wzdłuż ściany wschodniej - w sumie nie wiem jak to się zakończyło.

    Zamieszczone przez gryf Zobacz posta
    ...i czy władze podjęły temat.
    Oby tylko nie zakończyło się to tak jak plany Marcina Chyły dot. przystosowania Przemyśla do ruchu rowerowego.

    Komentarz


    • #3
      Odp: Autostrada rowerowa

      Autostrada rowerowa?! Nielogiczna nazwa nie wróży niestety nic dobrego. Jest jednak moim zdaniem iskierka nadziei , wynikająca z tego że nie jest to pomysł władz Przemyśla a jakieś szersze i większe zamierzenie. Ale autostrada to pieśń przyszłości dlatego mam pytanie : czy w Przemyślu jest jeden metr zwykłej , banalnej ścieżki rowerowej? Jeśli jest to proszę o wskazanie gdzie.

      Komentarz


      • #4
        Odp: Autostrada rowerowa

        Nie nazwa jest istotna ale sam pomysł, jeśli coś takiego powstanie to i tak 90% ludzi odwiedzi tylko najbliższą okolicę - tak do 100km, a nie przejedzie kraj aż do morza. Ważne żeby coś się działo w tym kierunku. W wyśmiewanym przez większość forumowiczów Rzeszowie w/g gazet jest 60 km ścieżek rowerowych (chyba licząc jedną i drugą stronę ulicy) Ale mimo wszystko coś tu tworzą a w P-ślu? Chyba tylko wzdłuż Sanu i to tylko pseudo ścieżka. Choć największa radocha z jazdy (rekreacyjnej) jest poza miastem to jednak ścieżki pomagają rozładować ruch w centrum miasta - sporo osób dojeżdza nimi do pracy, a także starsi ludzie używają ich rekreacyjnie. Na pewno nie jest łatwo projektować ścieżki w P-ślu ze względu na wąskie ulice ale mimo wszystko coś w tym kierunku powinno się dziać.

        Komentarz


        • #5
          Odp: Autostrada rowerowa

          Oczywiście zadałem pytanie czysto retoryczne. Wiem bardzo dobrze ,że Przemyślu nie ma ani jednego metra ścieżki rowerowej ,że o autostradzie rowerowej czy jakiejkolwiek innej nie wspomnę. To co jest nad Sanem nie jest żadną ścieżką rowerową , to tylko dobre miejsce gdzie taka ścieżka , bez większych nakładów mogła by powstać. W Przemyślu na razie powstają bardzo "przemyślane" inwestycje w stylu stok narciarski. O tym jak traktowani są rowerzyści wystarczy przekonać się przejeżdżając trasy forteczne. Mocne przeżycia gwarantowane. Władze przemyskie potrafią tylko płodzić kolejne strategie i plany szkoda że nie potrafią tylko wykorzystać tego co mają pod nosem.

          Komentarz


          • #6
            Odp: Autostrada rowerowa

            Ładna nazwa. Ciekawe czy będą płatne?

            Komentarz


            • #7
              Odp: Autostrada rowerowa

              Polska Wschodnia oplątana siecią

              Dwa tysiące kilometrów pachnących nowością ścieżek, łączących pięć województw, biegnących przez 400 lokalnych atrakcji. To nie sen niepoprawnego marzyciela rowerzysty, ale projekt, który będzie realizowany za unijne pieniądze
              Przyzwyczailiśmy się już, że eurocenty unijnej pomocy są wykorzystywane na budowę oczyszczalni ścieków czy dróg. Ale że można za nie wybudować ścieżki rowerowe?

              - Pomysłodawcą projektu była minister Grażyna Gęsicka - przypomina senator Władysław Ortyl, w rządzie PiS-u wiceminister rozwoju regionalnego.

              To w tym resorcie powstał pomysł stworzenia unijnego programu skierowanego do pięciu najsłabszych polskich regionów: podkarpackiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, warmińsko-mazurskiego i podlaskiego - programu Rozwój Polski Wschodniej. - Pomiędzy tymi regionami nie ma spójności gospodarczej, społecznej, infrastrukturalnej. Dlatego chcieliśmy umieścić tu kilka projektów, które pomogłyby w stworzeniu tej spójności. Poszukiwaliśmy wspólnych sieciowych projektów. Jest takich kilka: internet szerokopasmowy, wspólna promocja i właśnie ścieżki rowerowe biegnące przez pięć województw i łączące się ze sobą - dodaje senator Ortyl.

              Na jakim etapie jest projekt dotyczący ścieżek? Poszczególne województwa przedstawiły już ministerstwu i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (agencja rządowa, która realizuje program RPW) swoje propozycje przebiegu trasy. W ostatni piątek na specjalnej konferencji rozpoczęły się konsultacje społeczne w tej sprawie.

              - Bardzo ważnym elementem tego projektu jest to, by dobrze zostały wybrane miejsca styku na granicach pomiędzy poszczególnymi województwami - wskazuje Monika Karwat-Bury, rzeczniczka prasowa PARP.

              - Konsultacje społeczne będą trwały do końca listopada. Zainteresowane podmioty, głównie gminy i organizacje zrzeszające rowerzystów, mogą zgłaszać na piśmie swoje uwagi do przebiegu trasy. My przez cały grudzień będziemy te uwagi analizować - mówi Maciej Berliński, dyrektor zespołu projektów infrastrukturalnych PARP.

              Budowa ścieżek nie będzie trwała zbyt długo, ale szmat czasu upłynie, zanim powstanie cała dokumentacja związana z tym projektem. - W przyszłym roku zostanie sporządzone studium wykonalności. Do wakacji 2011 roku gotowa będzie dokumentacja techniczna. Ścieżki zaś będą wykonane do kwietnia 2012 roku - na otwarcie sezonu - wylicza dyrektor Berliński.

              Cała sieć ścieżek będzie liczyła 2 tys. kilometrów. Inwestycja ma kosztować 50 mln euro. Projekt obejmuje budowę i oznakowanie utwardzonych ścieżek rowerowych, które połączą atrakcje turystyczne, dworce kolejowe i autobusowe, parkingi. W ramach projektu powstaną też wiaty postojowe i widokowe, stojaki rowerowe i przechowalnie. Trasa obejmie ponad czterysta lokalnych atrakcji. Wśród nich są: pałac biskupi we Fromborku, prawosławne sanktuarium w Świętej Górze Grabarce, stadnina koni arabskich w Janowie Podlaskim, ratusz i zamek w Sandomierzu i rezydencja magnacka w Łańcucie.

              Autorzy programu założyli, że trasy rowerowe poprowadzone zostaną przez wartościowe przyrodniczo i kulturowo tereny. Mają przyczynić się do rozwoju turystyki, stymulować rozbudowę lokalnej bazy turystycznej, wpłynąć na rozwój małej przedsiębiorczości, zwłaszcza agroturystyki.

              - Wszyscy w ministerstwie byliśmy świadomi atrakcji turystycznych tych województw i tego, że są one ekologicznie czyste. Pomyśleliśmy o projekcie, który będzie to pokazywał, a jednocześnie nie naruszy tego piękna. Wydaje się, że projekt ścieżek rowerowych doskonale oddaje tę ideę. W sprawie podkarpackiego przebiegu trasy mam tylko jedną uwagę: ścieżki moim zdaniem powinny głębiej wejść w Bieszczady - mówi senator Ortyl.

              Na Podkarpaciu ścieżki będą biegły przez: Gorzyce, Radomyśl nad Sanem, Pysznicę, Stalową Wolę, Nisko, Ulanów, Rudnik, Nową Sarzynę, Leżajsk, Rakszawę, Łańcut, Rzeszów, Boguchwałę, Lubenię, Błażową, Dynów, Nozdrzec, Ulucz, Krasiczyn, Przemyśl, Stubno, Wielkie Oczy, Budomierz, Horyniec, Narol.

              źródło: rzeszowska wybiórcza
              FORUM ROZWOJU PRZEMYŚLA
              Wszystkie inwestycje w jednym miejscu
              Z A P R A S Z A M Y

              Komentarz

              Pracuję...
              X